Tesla patentează noi moduri de a face bateriile mai sigure în caz de incendiu

Imagini pentru Tesla model batteries

În timp ce incendiile de baterii în care sunt implicate vehicule Tesla sunt raportate des în presă, acestea sunt, din punct de vedere statistic, destul de rare în comparație cu incendiile suferite de vehiculele pe benzină. Prin urmare, dacă nu este ceva despre care să ne facem griji într-un vehicul pe benzină, atunci nu ar trebui să ne preocupe nici într-un vehicul Tesla sau în majoritatea vehiculelor electrice.

Dar acest lucru nu înseamnă că nu există loc pentru îmbunătățiri în construcția pachetelor de baterii și obținerea unei rezistențe mai mari a acestora în fața incendiilor. Tesla a patentat recent două noi invenții care ajută direct la atingerea acestui obiectiv. Producătorul auto a emis două aplicații pentru patente care au fost publicate recent.

Patentele au de-a face cu administrarea eliberării de gaze atunci când celulele bateriilor cedează în interiorul unui modul dar și modalități noi de a stopa eficient un incendiu la pachetul de baterii. Problema cu incendiile de baterii este că atunci când una sau mai multe celule cedează și iau foc, acestea eliberează o cantitate semnificativă de energie care poate rezulta în incendierea celulelor vecine.

Iar pentru că uneori avem de-a face cu mii de celule într-un singur pachet de baterii, acest lucru poate provoca o reacție în lanț spectaculoasă care poate dura ore în șir. Vestea bună este că cel mai adesea, cu excepția unor cazuri extreme, acest aspect oferă suficient timp pentru ca șoferul și pasagerii să părăsească vehiculul.

Dar dacă ar exista o metodă de ventilație a gazelor care au fost generate de o celulă care cedează, s-ar putea preveni incendierea altora. Iar la nivelul unui modul de baterie, Tesla patentează un nou design cu puncte slabe între celule, care sunt concepute să cedeze în cazul defectării unei celule care apoi eliberează gaz.

https://electrek.co/2018/08/03/tesla-patents-new-battery-packs-safer-fire/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 2 = 1