Tesla va construi camioane și roadstere


Presiunea asupra pionierului industriei automobilelor electrice, Tesla, este tot mai puternică. Neinfluențat de acest aspect, constructorul auto american prezintă un cap tractor cu motor electric și un model roadster. Și de data aceasta americanii vorbesc despre creațiile lor la superlativ. Camionul este comparat chiar și cu un Bugatti Veyron.

Tesla este în urmă cu producția sa de Model S, X și 3, dar vrea ca până în anul 2019 sa lanseze un model roadster cu motor electric și un vehicul de mari dimensiuni pentru transport mărfuri. Pe locul unui aeroport din localitatea californiană Hawthorne, pionierul automobilelor electrice a prezentat versiunea de serie a camionului său, denumită “Semi”. Cu ocazia Tokyo Motor Show din octombrie 2017, subsidiara japoneză a Daimler pe nume Fuso a prezentat un prototip a unui camion cu motor electric. Vehiculul are o greutate totală de 23 de tone și poate transporta 11 tone de încărcătură pentru o distanță de maxim 350 de kilometri până să fie necesară următoarea încărcare.

Un anunț pe care Elon Musk a trebuit să îl bată. Din punct de vedere optic semiremorca este atât de aerodinamică, încât directorul Tesla promite o rezistență în fața aerului de doar 0,36. Astfel, spune Musk, Semi are o valoare de rezistență aerodinamică mai redusă chiar și decât a unui Bugatti Veyron. Această valoare este în configurația standard la 0,393. Patru motoare independente unul față de celălalt asigură populsia camionului. Fără remorcă capul tractor va efectua un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5 secunde. Cu încărcătura, care poate fi de maxim 36 de tone, aceeași performanță necesită aproximativ 20 de secunde. Complet încărcat camionul ar trebui să parcurgă o distanță de 800 de kilometri fără a fi nevoit să reîncarce acumulatorii. Dacă bateriile Tesla vor fi încărcate de o stație supercharger, atunci ele pot ajunge la 80% încărcare după 30 de minute, ceea ce ajunge pentru o autonomie de 640 de kilometri.

Cabina șoferului este pe atât de futuristică pe cât este și designul exterior. Camionagiul stă în centrul cabinei, flancat de două ecrane de mari dimensiuni. Poziția scaunelor și aranjarea volanului elimină versiuni diferite pentru țările cu volan pe stânga sau pe dreapta, explică Musk. Desigur, capul tractor va fi capabil să preia temporar funcția de deplasare și se va putea deplasa chiar autonom în convoaie.

https://www.n-tv.de/auto/Tesla-will-jetzt-auch-LKW-und-Roadster-bauen-article20141261.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 35 = 43