Vicepreședintele Tesla pentru Environmental, Health, and Safety (EHS) – Laurie Shelby, a subliniat într-o postare pe blog modul în care producătorul californian de automobile electrice plănuiește să dețină cea mai sigură fabrică de automobile din lume. Planurile de securitate ale Tesla cuprind câteva aspecte ale operațiunilor fabricii, de la pregătirea angajaților la compensații pentru cei răniți la locul de muncă.
Shelby, un veteran cu 25 de ani experiență în domeniul EHS, a remarcat că Tesla a fost pe drumul cel bun încă de la angajarea sa din octombrie 2017. În postarea sa de pe blog, Shelby a menționat că siguranța într-un mediu de producție automotive se reduce în cele din urmă la bunul simț, o cultură care valorifică siguranța, aplicarea de măsuri preventive proactive și o conducere a companiei care ascultă ce au de spus angajații. Veteranul a mai adăugat că mare din parte din aceste atribute sunt deja prezente în fabrica Tesla de la Fremont.
Un lucru pe care Shelby s-a axat în mod particular este poziția proactivă pe care Tesla o are față de siguranța la locul de muncă. Prin adoptarea acestei poziții, producătorul de automobile electrice cu sediul în California poate să se adreseze eventualelor probleme de siguranță și securitate înainte de apariția unor incidente. Doar pe linia de producție a Model 3, un comentariu din partea unui angajat al fabricii a rezultat în cele din urmă în implementarea de măsuri de siguranță suplimentare pentru muncitorii din liniile de asamblare. Acestea, împreună cu obiceiul companiei Tesla de a observa felul în care angajații lucrează chiar și atunci când nu există probleme, are un impact pozitiv asupra siguranței din firmă.
Un factor-cheie din îmbunătățirile aplicate de Tesla în materie de siguranța locului de muncă vine de la disponibilitatea sa de a-și modifica politicile pe parcursul timpului. Potrivit lui Shelby, un bun exemplu sunt schimbările din programul Tesla “Return to Work”. În trecut, Tesla a urmat abordarea clasică din industria auto, realocând muncitorii răniți către un post mai puțin solicitant până ce ei se refac complet. Problema cu acest sistem este că angajații sunt plătiți conform poziției lor temporare, ceea ce rezultă de cele mai multe ori într-un salar mai mic, în ciuda compensațiilor sindicale sau beneficiilor pentru muncitori cu dizabilități.
În noul program “Return to Work” de la Tesla, muncitorii răniți sunt realocați în continuare către poziții mai puțin solicitante. Spre deosebire de sistemul anterior însă, recuperarea angajaților nu va face nici o diferență în compensanția lor. Dacă Tesla nu va putea reloca angajatul în interiorul fabricii, acestuia i se va cere temporar să presteze ore de muncă în organizații non-profit precum YMCA, librării sau asociații care oferă mese pentru săraci, timp în care vor beneficia de salarul obișnuit.
https://www.teslarati.com/tesla-plan-become-safest-factory-in-the-world/