Un vas încărcat la capacitate maximă reprezintă un risc în valoare de miliarde în fața dezastrelor naturale. Concernul Allianz cercetează astfel siguranța traficului maritim. Iar trendul de bază este pozitiv, cu câteva puncte slabe.
Traficul maritim este mai sigur ca niciodată. Anul trecut s-au pierdut peste tot în lume 85 de vase, anunță AGCS, subsidiară a grupului Allianz. Ceea ce reprezintă o scădere de 16% față de anul precedent și de două ori mai puține ca și urmă cu zece ani. În majoritatea cazurilor vasele s-au scufundat datorită condițiilor meteo nefavorabile. Se întâmplă să fie de asemenea victimele incendiilor, sau să prezinte avarii atât de mari în urma unor accidente, încât să fie scoase din uz. Numărul accidentelor maritime s-a redus ușor cu patru procente pentru un total de 2611.
Chiar dacă trendul pe termen lung este descendent când vine vorba despre pierderi totale și acest aspect poate fi încurajator, nu există nici un indiciu pentru care numărul de accidente s-ar reduce de la un an la altul, spune Baptiste Ossena de la AGCS. Traficul maritim se confruntă de asemenea cu noi riscuri. Printre acestea se numără situația economică precară a întregii industrii. Numărul de companii care solicită insolvența este tot mai ridicat. Armatorii sunt adesea înecați de munți de datorii, în timp ce veniturile sunt tot mai reduse, aceștia încercând în zadar să reducă costurile pentru întreținere, formare și căutarea de personal calificat.
Standardele scăzute de calitate sunt o problemă în special în Asia. Peste o treime din daunele totale se răsfrâng asupra Chinei de Sud, Indochinei, Indonesiei și Filipine. Al doilea cel mai periculos colț al traficului maritim este Mediterana de Est și Marea Neagră.