Tranzactia anului in Europa: Unilever obtine opt miliarde de dolari din vanzarea diviziei de margarina catre KKR

 

Firma americana de private equity KKR & Co a achizitionat divizia de margarina si produse tartinabile a grupului anglo-olandez Unilever, pentru 8,1 miliarde de dolari (6,83 miliarde de euro), au anuntat vineri cele doua companii, transmit Bloomberg si Reuters. Este cea mai mare mare preluare realizata cu capital imprumutat (leveraged buyout) anuntata anul acesta in Europa, tranzactia urmand sa se finalizeze la mijlocul anului viitor, scrie Agerpres.

Printre brandurile vandute de Unilever se afla Flora, ProActiv, Bertorelli si I Can’t Believe It’s Not Butter!

Firmele de private equity sunt atrase de marja ridicata de profit a diviziei Unilever de margarina si produse tartinabile, dar in prezent consumatorii occidentali isi reduc consumul de unt si margarina, pentru a-si proteja sanatatea.

Tranzactia face parte din planul directorului general Paul Polman de a se concentra pe brandurile mai mici dar in crestere rapida, cum ar fi ceaiul Pukka Herbs si condimentele Sir Kensington.

KKR a concurat cu Apollo Global Management si CVC Capital Partners pentru divizia de margarina si produse tartinabile a Unilever, au declarat surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul.

Nicolas Liabeuf, directorul diviziei de margarina si produse tartinabile, va ramane in functie, a informat Unilever. Anul acesta, actiunile Unilever au urcat cu 27%.

Cu sediul in New York, KKR avea la sfarsitul lunii septembrie active in administrate in valoare de 153 miliarde de dolari.

Recent, Unilever a anuntat ca ar putea renunta la structura sa foarte veche, ce prevede mentinerea a doua corporatii separate, in Marea Britanie si in Olanda, si intentioneaza sa renunte la divizia de margarina si produse tartinabile, ca parte a unei revizuiri mai ample a afacerilor sale.

In timp ce analizam optiunile referitoare la divizia de margarina si produse tartinabile, devine evident ca structura legala duala face astfel de schimbari mai complexe, se arata in comunicatul Unilever, unul dintre cei mai mari producatori mondiali de bunuri de larg consum.

Pierderea Unilever ar putea fi o lovitura pentru premierul britanic Theresa May, pe fondul temerilor legate de Brexit. Multinationalele cu sediul in Marea Britanie au beneficiat de deprecierea lirei sterline de la votul din iunie 2016 privind iesirea tarii din UE, majorand valoarea vanzarilor lor in afara Regatului Unit.

Daca Unilever alege Olanda, politicienii locali vor respira usurati o perioada, pe fondul temerilor privind intentiile companiilor straine de a prelua firme olandeze.

Structura duala – Unilever este societate publica cu raspundere limitata si in Marea Britanie si in Olanda – a fost o parte cheie a companiei de la infiintarea sa, in 1930, in urma fuziunii dintre un producator olandez de margarina cu un furnizor britanic de sapun.

Unilever (producatorul sapunurilor Dove, ceaiurilor Lipton si inghetatei Magnum) este prezent in peste 100 de tari, are 163.000 de angajati, iar pe piata romaneasca activeaza din anul 1995.

Unilever South Central Europe coordoneaza din Bucuresti operatiunile in sapte tari din zona: Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia si Republica Moldova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 8 = 9