Trei paşi cheie pentru a-ţi proteja reputaţia profesională

getty_139801641_71700

Trei paşi cheie pentru a-ţi proteja reputaţia profesională

Reputaţia ta este, fără îndoială, cel mai valoros activ social. O bună reputaţie te va ajuta să pui piciorul în prag cu oamenii cu care vrei să faci afaceri, pe când una proastă te va urmări precum o umbră, fiind în calea ta când te aştepţi mai puţin.

Beth Kaplan, fost preşedinte şi CEO la Rent the Runway, în baza rezolvării cu succes a unor astfel de momente, ne recomandă:

• Să ştii când e timpul să pleci

Uneori imaginea afacerii tale îţi poate afecta reputaţia.
În 1999, când Kaplan era senior vice-preşedinte executiv pe marketing şi mercantizare la Rite Aid, a izbucnit un scandal de contabilitate în firmă. Trei dintre cei cinci top-ofiţeri ai companiei au ajuns la închisoare. Deşi ea îşi ţinea capul jos într-un efort de a-şi salva nava care se scufunda, după o întrebare edificatoare primită de la un prieten, şi-a înaintat demisia: Ai o mare reputaţie. De ce ai sta într-un loc care devine atât de pătat?

• Pleacă cu eleganţă

Când decizi că vrei să pleci, trebuie să fii extrem de conştient cum o faci. O plecare nepotrivită îţi poate face mult rău, aşa că aminteşte-ţi să pleci cu eleganţă. Cum pleci este la fel de important precum ai venit.
Regula de bază pentru a pleca cu eleganţă este să începi cu transparenţa. Este important să vorbeşti cu colegii tăi directori şi membrii consiliului de administraţie şi să le subliniezi într-o manieră caldă şi plină de respect decizia ta. Caracterul tău este întotdeauna judecat, iar liderii trebuie să rămână verticali în momentele dificile sau incomode. Întreabă-i cum îi poţi ajuta cu tranziţia şi vino cu modalităţi de a termina ce ai început.
Când pleci e, de asemenea, crucial. Anunţă-i măcar cu două săptămâni înainte de a pleca. Angajaţii tăi sunt cei care vor suferi cel mai mult de pe urma schimbărilor. Ai grijă să-i laşi pe mâîni bune.

• Arată-ţi aprecierea

Priveşte-ţi plecarea ca pe o ultimă oportunitate de relaţionare. Deşi poate părea inutil, mulţumeşte-le. Înainte de a pleca, arată-ţi recunoştinţa către toţi cei care te-au ajutat de-a lungul mandatului tău, în mod special, angajaţilor tăi. Nu ştii niciodată cine va fi în top în următorii ani – internul care obişnuia să-ţi aducă cafeaua ar putea construi următoarea companie de succes. Să le mulţumeşti oamenilor este un lucru foarte puternic. În lumea noastră interconectată, reputaţia ta este mai importantă decât orice altceva ai. Şi contează.

http://www.inc.com/will-yakowicz/3-key-steps-for-protecting-your-reputation.html

One thought on “Trei paşi cheie pentru a-ţi proteja reputaţia profesională

  1. Pingback: De ce isi dau demisia cei mai buni angajati, oamenii nu părăsesc locurile de muncă, ei părăsesc managerii | scurt si la obiect

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 42 = 47