După cum se vede astăzi, Asia domină la nivel global producția de celule de baterie pentru automobile electrice, iar companiile japoneze și coreene reprezintă mare parte din industrie în afara producătorilor chinezi, aflați pe val.
Europa, cu toate acestea, duce lipsă de un producător major pe piața mondială în domeniul fabricației și asamblării de celule de baterie pe bază de litiu-ion, pentru automobilele care se pot încărca de la priză.
Liderii europeni urmăresc să schimbe acest lucru, prin intermediul unei alianțe care va construi celule de baterii pentru vehiculele viitorului dar și alte aplicații tehnologice. Celule de baterie sunt elementele esențiale în construcția de automobile electrice, iar Maroš Šefčovic, vicepreședinte în Comisia UE responsabil de Uniunea Energetică, a spus că Europa trebuie să acționeze rapid dacă dorește să își asigure competivitate.
Lipsa unui fabricant european major de celule de baterii pune în pericol poziția UE față de clienții industriali, a spus acesta, potrivit publicației Euractiv. Acest fapt pune în pericol securitatea lanțului logistic, crește costurile datorită transportului pe distanțe lungi a produselor, duce la apariția de întârzieri în livrare și producție, oferă un control al calității mai slab și limitează posibilitățile de design.
Viitorul european în domeniul afacerilor cu celule de baterie este important în special datorită faptului că multe țări europene au planuri pentru a elimina complet automobilele cu motoare cu ardere internă în următoarele două decenii.
http://www.greencarreports.com/news/1113394_eu-announces-launch-of-battery-alliance-to-boost-cells-for-electric-cars