Datorită puterii pe piață a sistemului de operare Android și orientării către oferte proprii, Comisia UE deschide o procedură împotriva celor de la Google. Este vorba acum despre afacerile cu anunțuri, coloana vertebrală a grupului.
Autoritățile antitrust își intensifică acțiunile lor împotriva Google și acuză gigantul internet de concurență neloială în afacerile sale de bază. Printre altele, concernul reduce posibilitățile companiilor de a posta pe paginile lor web publicitate de la concurenții Google, explică Comisia UE.
Suplimentar, autoritățile de la Bruxelles ridică acuzații privind procedurile de concurență în căutarea de cumpărături. Ei cred că acțiunile celor de la Google au dăunat consumatorilor, pentru că ei primesc rezultate ale căutărilor pe care Google are interes să le arate și nu neapărat ceea ce este mai relevant pentru ei, spune comisarul european pentru probleme de concurență, Margrethe Vestager, la Bruxelles. Întrebată despre cât de des împinge Google proprile sale servicii mai sus în rezultatele căutărilor, ea a răspuns că din anchetele desfășurate a reieșit că acest lucru se petrece foarte, foarte des.
Este al treilea domeniu în care Comisia UE acuză Google de “lipsă de obiectivitate” și că face concurență neloială, cerând modificări ale algoritmilor. În primele două proceduri, care au avut legătură cu nivelul de escaladare, este vorba despre ofertele de cumpărare și despre sistemul de operare dominant în toată lumea, Android.
Chiar și afacerile cu publicitate sunt anchetate de ani de zile de cei de la Bruxelles. Google a respins mereu acuzațiile de comportament neconcurențial. Acum concernul explică în primele sale reacții că ei cred că inovația și îmbunătățirile aduse produselor lor aduc o diversitate mai mare pentru clienții europeni și promovează concurența. Acuzațiile comisiei vor fi verificate în perioada următoare.