UE va demara noi acțiuni în justiție împotriva statelor membre care se înțeleg cu constructorii auto joi,

IMG_1356

Autoritățile de la Bruxelles vor demara noi acțiuni în justiție împotriva guvernelor care nu au reușit să pună capăt practicilor de manipulare din industria auto, a declarat, joi, comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, care a acuzat statele respective că obstrucționează eforturile Uniunii Europene, transmite Reuters.

Într-un discurs în Parlamentul European, Elzbieta Bienkowska a cerut parlamentarilor să susțină propunerea ei de revizuire a regulilor de autorizare de noi vehicule, în ideea de a evita apariția unui scandal de genul manipulării emisiilor poluante la Volkswagen. Acest proiect legislativ urmează să fie supus joi votului într-o comisie a Parlamentului European. “Statele membre au eșuat în aplicarea legii. Senzația mea e că încearcă să tragă de timp. Vedem amânare după amânare”, a spus Elzbieta Bienkowska.

Pe fondul frustrărilor cu privire la ceea ce oficialii UE cataloghează drept înțelegeri între guverne și constructorii auto, Executivul UE a decis să folosească singurul instrument aflat la dispoziția sa pentru a pune lucrurile în mișcare. În luna decembrie, Comisia a demarat acțiuni în justiție împotriva Germaniei, Marii Britanii și a altor cinci state membre UE. Bienkowska a avertizat că noi acțiuni în justiție vor fi demarate în lunile următoare. “Însă, acestea sunt instrumente foarte limitate. Avem nevoie de un nou sistem de aprobare”, a subliniat comisarul european. După ce Volkswagen a recunoscut că a utilizat un sistem software care maschează nivelul emisiilor poluante ale automobilelor sale, mai multe state europene au demarat propriile lor anchete.

Acestea au scos în evidență emisii de azot de 15 ori mai mari decât limita admisă, precum și utilizarea pe scară largă a dispozitivelor care manipulează emisiile poluante. Utilizarea acestor dispozitive este ilegală, potrivit legislației europene, însă producătorii auto au invocat o portiță legală care le permite să le utilizeze atunci când consideră că sunt necesare pentru a proteja motorul autovehiculelor. În dorința de a elimina această portiță legislativă, Comisia Europeană a publicat luna trecută o serie de linii directoare cu privire la modul în care statele membre ar trebui să aplice aceste prevederi.

Actul normativ care urmează să fie analizat de europarlamentari ar crește gradul de supervizare al UE asupra autorităților naționale de testare a noilor vehicule, ca răspuns la posibilele conflicte de interese care ar putea apărea atunci când autoritățile naționale inspectează și autorizează automobilele produse de principalii constructori de automobile din acea țară. În acest sens, Bruxellesul ar avea puterea de a efectua controale inopinate, iar autoritățile naționale vor putea să revizuiască deciziile adoptate de autoritatea din altă țară. Potrivit actualelor prevederi, autorizarea unui vehicul este valabilă la nivelul UE și poate fi revocată doar de țara care a emis-o.

Potrivit surselor citate de Reuters, membrii comisiei pentru piața internă din Parlamentul European ar urma să aprobe joi, cu mici amendamente, actul normativ propus de Elzbieta Bienkowska, ceea ce va deschide calea pentru votul din plenul Parlamentului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 × 7 =