Uleiurile de pește și beneficiile lor pentru sănătate

Uleiurile de pește conțin acizi grași omega-3 și vitaminele A și D. Acizii grași Omega-3 ce se regăsesc în uleiuri de pește pot proteja inima dar oferă și alte beneficii pentru sănătate. Consumul de pește este o modalitate mai bună de procurare a uleiurilor de pește sau a acizilor omega-3, decât consumul de suplimente.

Acizii grași omega-3 se regăsesc în mod comun în plante și vietăți marine. Acidul Eicosapentaenoic (EPA) este cel mai cunoscut dintre acizii grași omega-3, acesta ajută corpul să sintetizeze elemente chimice implicate în coagularea sângelui și inflamare. Peștii obțin EPA din algele pe care le consumă.

Acidul Docosahexaenoic (DHA) reprezintă un element cheie al retinei sau cortexului cerebral la oameni. DHA este prezent în mai multe regiuni ale corpului, în special în creier, ochi și inimă. Este de asemenea prezent în laptele matern.

Unele studii au concluzionat că uleiurile de pește și acizii grași omega-3 prezintă beneficii substanțiale pentru sănătate, dar altele mai puțin. Uleiul de pește este recunoscut pentru beneficiile descoperite în tratarea sclerozei multiple (MS) datorită efectelor lor protectoare asupra creierului și sistemului nervos. Cu toate acestea, cel puțin un studiu a concluzionat că nu au nici un fel de beneficii.

Un alt studiu a relevat faptul că uleiurile de pește, pe lângă o dietă săracă în grăsimi, poate reduce riscul dezvoltării cancerului la prostată. Consumul de uleiuri de pește în timpul sarcinii poate reduce riscul de depresie post-natală. Cercetările specifică faptul că, consumul de pește cu un conținut ridicat de omega 3 de două sau trei ori pe săptămână poate avea beneficii. Sunt recomandate sursele de alimente în locul suplimentelor, pentru că produsele naturale conțin și proteine sau minerale.

Un studiu-pilot cu o durată de opt săptămâni ce a fost efectuat în anul 2007 a sugerat că uleiurile de pește ar putea ajuta tinerii în problemele lor de comportament, în special pe cei cu ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder). Studiul a demonstrat că, copii care au consumat între 8 și 16 grame de EPA sau DHA pe zi au prezentat îmbunătățiri semnificative în comportamentul lor, după cum a fost evaluat de părinții lor și de psihiatrii care au lucrat cu ei.

Aportul de acizi grași omega-3 poate îmbunătăți memoria de lucru în tinerii adulți sănătoși, potrivit cercetării publicate în jurnalul PLoS One. De asemenea, acizii grași omega-3 ce se regăsesc în uleiurile de pește pot proteja inima în perioadele de stres mental. Descoperirile publicate în American Journal of Physiology sugerează faptul că oamenii care și-au administrat suplimente pe bază de ulei de pește pentru o perioadă mai lungă de o lună de zile au beneficiat de pe urma unei funcții cardiovasculare mai bune, în timpul testelor stresante din punct de vedere mental.

În anul 2012 cercetătorii au remarcat faptul că uleiul de pește, prin intermediul proprietăților sale anti-inflamatorii, pare să ajute la stabilizarea leziunilor arterosclerotice. Timp de mulți ani s-a crezut că, consumul regulat de ulei de pește poate preveni boala Alzheimer. Un studiu publicat în jurnalul Neurology în 2007 a raportat că o dietă bogată în pește și uleiuri cu omega-3, fructe și legume poate doar să reducă riscul de demență Alzheimer.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/40253.php

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

84 + = 93