În anul 2001 VW a deschis fabrica transparentă de la Dresda, iar odată cu modelul Phaeton compania a cucerit clasa de top a automobilelor. Lipsa recentă a succesului și scandalul emisiilor îi pregătesc acestuia o ieșire din producție. Ultimul Phaeton a ieșit de pe linia de producție. Viitorul fabricii este incert.
Era clasei superioare se încheie încet. În cărțile de istorie ale concernului data de 18 martie va rămâne o amintire, pentru că este data la care a ieșit ultimul Phaeton de pe linia de producție. În mijlocul scandalului emisiilor, cu urmările lui financiare inestimabile, conducerea de vârf a companiei, reunită în jurul lui Matthias Müller schimbă viziunea, de la “mereu mai mare, mai rapid și mai departe” în “economisim orice”.
În consiliul de administrație modelul Phaeton este clasificat la categoria dezamăgiri. Halele transparente din inima orașului Dresda au trecut săptămânile trecute pe modul de așteptare. În turnul auto, în care mașini de lux sunt pregătite să își primească proprietarii, tot mai multe locuri sunt goale. În loc de acitivități agitate, fosta fabrică de top a constructorului auto european se pregătește treptat de sfârșitul unei epoci ce nu a durat nici 15 ani.
VW și Phaeton, la sediul central din Wolfsburg nici nu se mai folosește această asociere. Chiar și alegerea denumirii a fost una nefericită. Potrivit poetului antic Ovidiu, Phaeton a fost unul din primii călăreți ce a suferit un accident în istoria cunoscută omului. O zi întreagă fiul regelui grec al soarelui, Helios, a condus prețiosul car solar al tatălui său, dar acesta a pierdut controlul și s-a scufundat în neant.