Un expert IT oprește atacul cibernetic global

Spitale, autorități, Deutsche Bahn: un program malițios a atacat numeroase computere peste tot în lume, iar urmările sunt importante. Un expert în domeniul IT împiedică între timp răspândirea programului. Dar el avertizează și cu privire la alte atacuri.

A fost oprită răspândirea unui program malițios care vineri a provocat efecte semnificative peste tot în lume. Experții în securitate IT au identificat, potrivit proprilor informații, un declanșator care poate opri temporar răspândirea programului. După cum anunță un om de știință din domeniul IT pentru platforma online TechBlog, înregistrarea unui nume de domeniu care este utilizat de troian face ca virusul să nu se mai răspândească. Pericolul nu este însă complet îndepărtat.

Mii de autorități, companii și persoane fizice din zeci de țări au fost afectate de acest atac. Atacatorii instalează un software malițios în sistemul de operare Windows, acesta având rolul de a bloca computerele și pretinde bani pentru eliberarea acestora. Jakub Kroustek de la firma de securitate Avast a explicat vineri seara că atacul s-a răspândit în 75.000 de computere din 99 de țări. Firma de securitate IT Kaspersky a vorbit despre cel puțin 45.000 de computere afectate în 74 de țări.

Primele rapoarte despre atac au sosit din Marea Britanie. Acolo atacul a produs efecte serioase pentru activitatea spitalelor și pentru medici profesioniști. Cel puțin 21 de spitale au raportat tulburări ale activității, localizate pintre altele la Londra, Blackpool, Hertfordshire sau Derbyshire.

Sistemul britanic de sănătate a revenit între timp la normal. Aproape toate spitalele afectate și-au reluat activitatea normală, spune Ministrul Britanic de Interne, Amber Rudd, după o reuniune de criză. Consecințele atacului cibernetic vor rămâne reduse și în următoarea perioadă.

În Suedia computere ale unei administrări municipale au fost de asemenea afectate. În Portugalia atacul a afectat printre altele concernul Portugal Telecom. Acesta a fost atacat de hackeri, care au cerut bani în schimbul eliberării unor informații sensibile. Compania americană de logistică, FedEx, și-a cerut scuze în fața clienților pentru întârzierile provocate de atac.

http://www.n-tv.de/technik/IT-Experte-stoppt-globale-Attacke-article19838913.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × = 35