Pedalând pe o bicicletă construită din bambus ar atrage priviri în orice colț al lumii. În special dacă ciudata bicicletă ar mai avea inclus și un motor electric. Dar este potrivit acest material și în practică?
Bicicleta din bambus pare să fie un concept inovator. Materialul natural și stabil este folosit deja de la mijlocul secolului 19 tot mai mult pentru construcția de cadre de bicicletă. Firma „My Boo” a analizat acest material exotic și oferă acum bicicliștilor o variantă de bicicletă cu cadru gros din bambus. Ca și caracteristică specială, o variantă Pedelec numită My Volta a fost oferită începând cu anul 2017, care nu se bazează pe o soluție simplă a motorului din față, ci pe un motor intermediar integrat în cadru. Această combinație este fără îndoială una deosebită, dar care prezintă mici deficiențe în testele practice.
În special la nivel optic, My Volta face diferența. Tuburile cadrului sunt prelucrate frumos, curat, iar acestea intră în mod inevitabil în linie cu diametrul lor mare și tonul natural de maro. Ies în evidență puțin articulațiile umflate și cele ale barelor, care sunt construite din multe straturi de fibre armate cu rășini epoxidice și apoi lipite pe tuburile cadrului. Aceste cadre sunt create în Ghana, în aproximativ 80 de ore de muncă manuală. Volta va fi întotdeauna încântată să întâlnească entuziasmul voluntarilor, deoarece construcția neobișnuită a cadrelor este unică. Iar mulți oameni sunt curioși și uimiți în același timp când află ca materialul folosit este de fapt unul natural.
Motorul de culoare neagră Shimano E6000, amplasat central, se remarcă ușor în cadrul de culoare maronie. Agregatul este încorporat în cadru cu ajutorul unui recipient metalic special, care creează o legătură solidă cu crestăturile din bambus. Acest lucru creează un sentiment de încredere, în ciuda apsectului general de artizanat. Volta folosește componente de înaltă calitate pentru asamblare. Pentru uzul zilnic, bicicleta turistică este echipată cu frâne hidraulice cu discuri, lămpi cu LED, suporturi laterale și pentru bagaje. Acumulatorul are o capacitate de 416 kWh, care în funcție de sprijinul oferit biciclistului, poate oferi o autonomie de peste 100 de kilometri.
http://www.n-tv.de/auto/Ein-Pedelec-aus-Bambus-article20063116.html