Un proiect-gigant pentru un tunel elvețian

Construcția de tuneluri nu este simplă. Acest lucru reiese dintr-un exemplu din localitatea Rastatt, unde șinele de cale ferată s-au rupt recent, ducând la probleme de trafic în Munții Alpi. Elvețienii vor să aducă îmbunătățiri. Astfel că au realizat un proiect-gigant pentru traficul de mărfuri.

Expertul logistic elvețian, Peter Sutterlüti, este un om de știință desăvârșit. Din postura de director al ambițiosului proiect Cargo Sous Terrain, el vrea să arate lumii cum va funcționa logistica în viitor. Viziunea sa este îndrăzneață: din anul 2045 milioane de tone de bunuri de toate felurile, de la pizza congelată la mașini de tuns iarba sau rujuri, materiale de construcții, pâine sau brânzeturi vor fi transportate prin Elveția utilizând căi subterane. Este planificat un sistem de tuneluri cu o lungime totală de 450 de kilometri, care să lege orașele din interiorul țării. O asemenea rețea ar putea prelua până la 40% din traficul de mărfuri de pe șosele, consideră creatorii asociației Cargo Sous Terrain. Numele franțuzesc se traduce în: “încărcătură subterană”.

La o adâncime de circa 50 de metri vehicule operate electric vor rula la suprafața unor șine cu inducție electrică. În plafonul tunelului un aparat teleferic va transporta încărcături mai ușoare, spre exemplu colete sau scrisori. Costul estimat al proiectului se ridică la 33 de miliarde de franci elvețieni (circa 28,8 miliarde de euro). Guvernul sprijină acest proiect și promite un proiect de lege care să dea undă verde construcției de îndată ce vor fi asigurate costurile de investiție pentru prima secțiune. Finanțarea va trebui să fie însă privată. În afară de Poșta Elvețiană, mai au intenția să se implice două mari lanțuri de magazine, Migros și Coop, precum și companii de asigurări.

Prima porțiune a tunelului este planificată între Zürich și “Lagerhalle der Nation”. Astfel se numește regiunea dintre Alpi și Munții Jura, care se află la o distanță de circa 60 de kilometri de oricare dintre orașele Bern, Basel, Zürich și Luzern. Este un punct important pentru întregul sistem de transport mărfuri. Poșta Elvețiană, care se află în consiliul de administrație al Cargo Sous Terrain, are acolo la Härkingen, cel mai mare centru al lor de pachete. Pe lângă asta, în Neuendorf se află cel mai mare centru logistic al lanțului de supermarketuri Migros, unde sunt depozitate peste 80.000 de produse diferite.

http://www.n-tv.de/wirtschaft/Schweiz-plant-gigantisches-Tunnelprojekt-article20054827.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 3 = 6