Un romanas de-al nostru, e de joi, creierul centrului global de cercetare FORD

Ford-Palo-Alto-sursa-Ford-655x437

Un roman, este noul sef al centrului de cercetare Ford din Silicon Valley. 

Ford Motor l-a numit pe inginerul roman Dragos Maciuca, fost angajat la Apple, in fruntea unui nou centru de cercetare si inovatie inaugurat joi la Palo Alto, California, se arata intr-un comunicat al companiei auto americane. Maciuca, care a lucrat din ianuarie 2013 pana in ianuarie anul acesta ca inginer de sisteme pentru Apple, va coordona cei 125 de cercetatori, ingineri si oameni de stiinta care vor activa in cadrul noului centru din Silicon Valley. Anterior, Maciuca a ocupat diferite pozitii in departamentele de tehnologie si cercetare ale unor companii precum BMW, Nissan si Lockeheed Martin. Inginerul roman si-a definitivat doctoratul in inginerie mecanica la Universitatea din Brekley, California.

Snapshot 2015-01-24 15-06-13

“Noua unitate demonstreaza angajamentul Ford de a face parte din ecosistemul de inovatie din Silicon Valley, anticipand dorintele si nevoile consumatorilor, in special in privinta conectivitatii, mobilitatii si autonomiei din domeniul auto. Lucram pentru ca aceste tehnologii sa fie accesibile tuturor, nu doar consumatorilor din segmentul de lux”, a declarat Mark Fields, presedintele si directorul general al Ford Motor.

Cu o retea de 65 de uzine si circa 189.000 de angajati, Ford Motor produce si distribuie automobile pe sase continente. In Romania, grupul american produce, la Craiova, modelul B-Max si motoarele pe benzina EcoBoost de 1 litru si 1,5 litri. Asamblarea B-Max a fost lansata la jumatatea anului 2012, modelul fiind produs exclusiv la fabrica din Craiova si comercializat doar pe piata europeana.

In primele 11 luni ale anului trecut au fost asamblate 49.878 de masini Ford B-Max, acoperind 13,5% din productia auto nationala. Totodata, B-Max a fost al treilea cel mai exportat model in perioada ianuarie – noiembrie, potrivit datelor APIA.

Pentru cei interesati de ce mai face Ford in acest centru de cercetare, se gasesc mai multe informatii dupa zambet.

——————————————————————————————————————–

regular_smile…….Costel își duce mașina la mecanic.

Domnule mecanic, e grav?

întreabă îngrijorat Costel.

Ce să vă zic?

Dacă ar fi un cal, v-aș spune să-l împușcați.

——————————————————————————————————————–

Planurile suplimentare de angajari vor ajuta Ford sa aiba una din cele mai mari echipe de cercetare in domeniul auto din Silicon Valley, noteaza compania auto.

Noul Centru de Cercetare si Inovatie de la Palo Alto se alatura retelei globale Ford de centre de cercetare si inovatie, respectiv: Dearborn, Michigan, care pune accentul pe sisteme electronice avansate, interfata om-masina, stiinta materialelor, Big Data si date analitice; Aachen, Germania, care se concentreaza pe cercetarea de ultima generatie in domeniul grupurilor motopropulsoare, tehnologiilor de asistare a soferului si sistemelor de siguranta activa.

Cu noua unitate de la Palo Alto, unde vor lucra 125 de cercetatori, ingineri si oameni de stiinta, Ford estimeaza ca pana la sfarsitul anului va avea unul dintre cele mai mari centre de cercetare in domeniul auto din Silicon Valley. Situata la Stanford Research Park, unitatea sporeste si amprenta geografica a Ford in Silicon Valley – o alta extindere fiind planificata in viitorul apropiat. Ford a deschis primul sau centru in Silicon Valley in anul 2012.

Noul centru de cercetare este condus de Dragos Maciuca, un inginer care a venit la Ford de la Apple, cu experienta in produse electronice de consum, fabricarea semiconductorilor, produse aerospatiale si auto.

„In calitate de lider tehnic pentru inovatie, Dragos Maciuca are o vasta experienta in Silicon Valley, in consultanta pentru firmele nou infiintate, dezvoltarea si comercializarea de produse, colaborarea cu universitatile si conducerea unor echipe multifunctionale. Dragos Maciuca are un doctorat in Inginerie Mecanica la University of California Berkeley si un MBA la Haas School of Business”, se arata in comunicatul Ford.

La inceputul acestei luni, compania auto a lansat Ford Smart Mobility la 2015 International CES. Acest sistem subliniaza planurile companiei de accelerare a inovatiei in conectivitate, mobilitate, vehicule autonome, satisfactia clientilor si Big Data. Echipa de la Palo Alto joaca un rol esential in cercetarea si dezvoltarea in aceste domenii.

In cadrul evenimentului de joi, 22 ianuarie, Ford a oferit cateva detalii in premiera cu privire la proiectele sale din domeniile principale, inclusiv vehicule autonome. Desi cercetarea si dezvoltarea Ford in domeniul vehiculelor autonome presupune un efort global, inclusiv o colaborare permanenta cu University of Michigan si M.I.T., echipa de la Palo Alto va extinde colaborarea cu Stanford University, demarata in 2013. Pentru aceasta noua etapa a cercetarii Ford ofera un Vehicul de Cercetare Autonom Hibrid Fusion programului de inginerie Stanford, pentru a incepe testarea algoritmilor de planificare si predictie pe care cercetatorii i-au dezvoltat in ultimul an. In plus, echipa de la Palo Alto a dezvoltat un mediu de testare virtual pe baza software-ului pentru jocuri, denumit aDRIVE (Autonomous Driving Refined in Virtual Environments), care va testa algoritmi precum recunoasterea semnelor de circulatie in situatii de conducere dinamica. Aceasta permite accelerarea programului pentru validarea algoritmilor de conducere si pregatirea pentru testarea pe sosea.

Mobilitate. In cadrul urmatoarei etape de testare a experimentului de mobilitate Ford Remote Repositioning, echipa de la Palo Alto testeaza abilitatea de a conduce vehicule la campusul Georgia Institute of Technology din Atlanta, Bay Area, in vederea confirmarii acestei noi tehnologii. O persoana de la laboratorul de la Palo Alto poate accesa fisiere video in timp real transmise in sistem „streaming” prin tehnologia existenta 4G/LTE, pentru a conduce masinute de golf aflate la mii de kilometri distanta. Aceasta ar putea duce la modalitati mai convenabile si eficace de administrare a initiativelor de partajare a vehiculelor, sau de a parca vehicule de la distanta, ca o noua forma de „valet parking”.
Conectivitate. Ford realizeaza integrarea cu interfata de programare a aplicatiilor Nest, vizand administrarea sistemelor de energie din locuinta si de urgenta de la volan printr-o serie de experimente de cercetare. Un vehicul realizeaza comunicarea cu Termostatul Nest pentru a activa modul „Away”, reducand automat utilizarea de energie in casa, cand proprietarii pleaca de acasa. Cand se apropie de locuinta, vehiculul trimite o alerta pentru a seta termostatul din locuinta la temperatura preferata. Sistemul Nest Protect poate avertiza Ford SYNC cand sunt declansate notificari de urgenta.
Ford colaboreaza cu Carnegie Mellon University-Silicon Valley pentru a dezvolta un sistem de recunoastere vocala incorporat imbunatatit, care ofera suport pentru un limbaj mai natural. Sistemul se bazeaza pe calcule GPU (Graphics Processing Unit), asigurand o procesare mai rapida si mai puternica. Noua tehnologie se bazeaza pe tipare de limbaj mai naturale si nu pe un set restrictionat de comenzi pentru realizarea unor sarcini in masina, precum apelarea „hands free” sau solicitarea navigatiei.

Ford testeaza o interfata avansata om-masina pentru a intelege mai bine maniera in care clientii prefera sa controleze sistemele cu un nivel de functionalitate ridicat, precum scaunul multi-contur high-tech. Scaunul are zece setari, plus doua comenzi pentru 11 perne gonflabile, care pot fi folosite pentru functii de masaj. Ford cerceteaza cea mai intuitiva si eficace modalitate de a controla scaunul, inclusiv recunoasterea limbajului natural si interfata cu smartphone-uri si tablete.
Ford valorifica platforma OpenXC pentru a afla informatii despre maniera in care clientii isi folosesc vehiculele si realizeaza analize pentru a detecta tipare si a colecta informatii care sa duca la imbunatatiri ale produselor sau noi servicii de mobilitate. In plus, inginerii de la Palo Alto extind aria de cercetare pentru a dezvolta seturi de senzori pentru a colecta informatii de la biciclete si alte forme de transport comun din zonele urbane. Dispozitivele colecteaza date, inclusiv viteza rotilor, accelerarea si altitudinea. Informatiile s-ar putea dovedi utile pentru a intelege maniera in care mijloacele de transport alternative ar putea fi pozitionate in mod optim pentru a satisface necesitatile de mobilitate urbana.


„Extinderea echipei de la Palo Alto ne va consolida capacitatea globala de cercetare si va genera inovatia necesara pentru a satisface nevoile clientilor in viitor. Colaborarea cu comunitatea de cercetare de la Silicon Valley va genera noi idei, produse si servicii care vor ajuta Ford sa schimbe din nou felul in care se misca lumea”, a declarat Ken Washington, vicepresedinte al diviziei Ford Research and Advanced Engineering, intr-un comunicat de presa.

Noul Centru de Cercetare si Inovatie de la Palo Alto spera sa consolideze relatiile existente intre Ford si companiile si universitatile din San Francisco Bay Area si sa dezvolte noi relatii, sa inventeze noi tehnologii si sa colaboreze la solutii pentru viitoarele provocari de mobilitate.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × = 30