Un sfert dintre angajaţii români demisionează ca reacţie la practicile non-etice din companiile lor

Aproape un sfert (22%) dintre angajaţii români au demisionat după ce au observat un comportament non-etic în companiile în care lucrau, potrivit unui raport de specialitate publicat, luni, de EY România.

România e pe locul cinci la nivel de EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India şi Asia) în privinţa deciziei de a demisiona, ca răspuns la detectarea comportamentelor lipsite de etică din cadrul companiei.

Totodată, puţini angajaţi români ar recurge la o raportare falsă a performanţelor lor: doar 3% dintre respondenţii români spun că ar transmite informaţii false echipei de management pentru a avansa în carieră sau pentru a primi o mărire de salariu, potrivit studiului EY.

Condamnarea în instanţă reprezintă factorul principal care ar putea împiedica frauda şi corupţia, în viziunea a 82% dintre cei chestionaţi, în timp ce 22% dintre ei spun că au demisionat după ce au observat un comportament non-etic în companiile în care lucrau, faţă de doar 12%, consemnat la nivel global.

De asemenea, 16% dintre cei intervievaţi susţin că ar fi dispuşi să dea mită într-o situaţie de care depinde supravieţuirea companiei, o medie sub cea est-europeană (19%), însă mai mare decât cea din pieţele dezvoltate (11%).

Pe de altă parte, deşi 31% dintre români consideră că luarea de mită se întâmplă frecvent în mediul de afaceri local (un procent mult mai mic decât media europeană, de 64%), doar 15% spun că ar acţiona imoral (să ignore comportamentul non-etic din echipa lor sau al furnizorilor şi colaboratorilor, să furnizeze informaţii false echipei de management şi/sau să inducă în eroare auditorii sau organismele de reglementare şi control) pentru a avansa în carieră sau ca să obţină un salariu mai mare.

În ceea ce priveşte depistarea comportamentelor imorale, 65% dintre angajaţii români cred că monitorizarea e-mail-urilor este o violare a vieţii private, la fel şi monitorizarea telefoanelor (63%), a conversaţiilor pe instant messenger (61%) şi a conturilor de social media (59%).

La capitolul grijă pentru siguranţa personală, acesta este factorul principal care îi determină pe angajaţii români să nu raporteze incidentele legate de fraudă, mită sau corupţie la serviciu, iar în jur de 30% dintre ei menţionează grija legată de avansarea în carieră sau de oportunităţile oferite de alte companii.

Studiul EY a fost derulat în perioada noiembrie 2016 – ianuarie 2017 de către agenţia de cercetări globale de piaţă Ipsos MORI, fiind realizate 4.100 de interviuri în 41 de tări. Interviurile s-au desfăşurat faţă în faţă şi online în limba locală a statelor respective, în mod anonim, cu reprezentanţi cu diferite funcţii din companii de diverse mărimi şi din diverse industrii.

Pieţele emergente incluse în raport au fost: Bulgaria, Croaţia, Cipru, Republica Cehă, Egipt, Estonia, Ungaria, India, Iordania, Kenya, Letonia, Lituania, Nigeria, Oman, Polonia, România, Rusia, Arabia Saudită, Serbia, Slovacia, Slovenia, Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite şi Ucraina. În acelaşi timp, pieţele dezvoltate au fost considerate: Austria, Belgia, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Portugalia, Spania, Suedia, Elveţia şi Marea Britanie.

În România au fost realizate 100 de interviuri, cu oameni din companii cu peste 500 de angajaţi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × = 12