UNTRR a semnat, cu parteneri din 14 state, o declarație împotriva Directivei privind detașarea lucrătorilor ce efectuează transporturi în UE

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunțat, vineri, într-un comunicat de presă transmis IVOLINE, semnarea unei Declarații comune, împreună cu alte 14 asociații ale transportatorilor rutieri din Uniunea Europeană (UE), împotriva aplicării Directivei privind detașarea lucrătorilor care efectuează operațiuni de transport internațional în spațiul UE.

Documentul a fost parafat cu asociații de transportatori rutieri din: Bulgaria, Cehia, Danemarca, Estonia, Grecia, Ungaria, Irlanda, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia și Spania.

Potrivit sursei citate, UNTRR alături de celelalte asociații semnatare ale Declarației comune nu sunt de acord cu propunerea Comisiei Europene pentru o Lex Specialis, care presupune ca transportul internațional (tranzit, transport bilateral și transport intracomunitar ‘cross-trade’) să fie subiect al Directivei privind detașarea lucrătorilor și care intenționează să creeze numai o derogare marginală.

Aplicarea Directivei privind detașarea lucrătorilor la toate transporturile internaționale în care lucrători hipermobili traversează frontierele în fiecare zi, contravine rațiunii directivei în sine, deoarece intenția a fost de a aplica regulile de detașare angajaților care lucrează luni sau ani pe teritoriul unui stat membru, altul decât statul în care șoferul lucrează în mod obișnuit, susțin reprezentanții UNTRR. Aceștia menționează că regulile de detașare sunt astfel inaplicabile pentru angajații care lucrează la nivel de zile sau chiar ore în diferite state membre.

UNTRR apreciază că aplicarea Directivei privind detașarea lucrătorilor nu va putea fi implementată din cauza provocărilor administrative ridicate și complexe pe care le provoacă. “Directiva va impune aplicarea numeroaselor legislații naționale la un salariu lunar — autoritățile de control și companiile vor trebui să lucreze cu până la 20 de legislații naționale diferite, în funcție de țările unde operează în fiecare lună, cu până la 50 de salarii minime diferite pe legislație, în funcție de vechimea șoferului, de camion, de mărfurile transportate”, notează Uniunea Transportatorilor.

În schimb, aplicarea Directivei privind detașarea lucrătorilor la transportul internațional nu ar asigura o Piață Unică mai puternică, iar propunerea va diminua potențial creșterea în UE, deoarece va crește costurile operațiunilor de transport internațional și, astfel, va duce la o scădere a comerțului transfrontalier.

În viziunea UNTRR, acest lucru ar slăbi piața unică și ar afecta negativ situația financiară generală și ratele de ocupare a forței de muncă din Uniunea Europeană.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

53 − = 47