VALENTINE’S DAY Un obicei inedit din Japonia ar putea duce la vânzări record de ciocolată

Sărbătoarea Sfântului Valentin ar urma să le aducă venituri de peste un miliard de euro magazinelor care vând ciocolată din Japonia, unde femeile au obligația de a le oferi ciocolată bărbaților din viața lor, în special colegilor de serviciu și șefilor, relatează AFP.
În acest an, câștigul este estimat la 138,5 miliarde de yeni (1,15 miliarde de euro), în creștere cu 3% în raport cu 2016, potrivit Kinenbi Culture Laboratory, un organism de cercetare privind sărbătorile din Japonia.

O parte a creșterii se datorează faptului că Ziua îndrăgostiților cade în timpul săptămânii pentru prima dată în trei ani, ceea ce va face să fie aproape imposibil pentru femeile care muncesc să scape de exigențele obiceiului așa-numit “giri choco” sau “ciocolata din obligație”, care trebuie oferită colegilor bărbați.

Luni, Maika Suzuki, de 27 de ani, s-a deplasat la etajul consacrat Zilei îndrăgostiților dintr-un mare magazin din Tokyo unde a cumpărat peste 30 de cutii pentru bărbații de la biroul ei. Aceste ciocolate sunt oferite “pentru a exprima recunoștința față de bărbați”, a explicat ea, în timp ce alegea dintre produsele a peste 110 mărci de ciocolată. “Este și un mod de a le întări încrederea în ei”, a mai spus ea.

Marketingul a știut să exploateze puternicul conformism al societății japoneze și rigiditatea rolurilor atribuite membrilor celor două sexe, notează AFP.

Sfântul Valentin a apărut în Japonia la sfârșitul anilor 1950, când o companie cu numele Mary Chocolate a făcut din 14 februarie “singura zi în care o femeie își exprimă dragostea oferind ciocolată”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

18 + = 20