Vânzări record de 25,4 miliarde de dolari de Ziua Celibatarilor, 90% prin intermediul telefoanelor mobile

Cel mai mare retailer online din China, Alibaba Group Holding Ltd, a depășit recordul de anul trecut cu ocazia Zilei Celibatarilor, sărbătorită în China la 11 noiembrie, înregistrând vineri vânzări de 168,269 miliarde de yuani (25,4 miliarde de dolari), în creștere cu 42,6% față de nivelul din 2016, transmit EFE și Reuters.

Conform datelor provizorii, au fost făcute peste 800 de milioane de comenzi, majoritatea (90%) prin intermediul telefoanelor mobile. Din totalul achizițiilor, 40% aparțin brandurilor internaționale.

Deși majoritatea achizițiilor au fost efectuate în China, au existat tranzacții în 225 de țări. Alibaba, care a lansat în 2009 Ziua Celibatarilor, este prezentă în multe state datorită platformei sale AliExpress.

Obiectivul Alibaba la cea de-a noua ediție a Zilei Celibatarilor era să-și depășească recordul de anul trecut iar compania a avut nevoie de doar 13 ore pentru a atinge vânzările record din 2016, de 17,73 miliarde de dolari.

La Ziua Celibatarilor au participat anul acesta 140.000 de branduri (din care 60.000 internaționale) cu peste 15 milioane de produse.

“Suntem foarte încântați să vedem cum evenimentul a fost și anul acesta un succes. Cifrele nu sunt atât de importante pentru noi, încercăm să facem un compromis între stilurile de viață ale clienților și schimbarea obiceiurilor lor de cumpărături”, a afirmat șeful Alibaba, Daniel Zhang.

”Acesta este un eveniment important pentru China și pentru economia țării. De Ziua Celibatarilor, shoppingul este un sport, este distracție”, a afirmat Joseph Tsai, cofondator și vicepreședinte al Alibaba.

Acesta a adăugat că vânzările online ale firmei vor crește semnificativ datorită majorării veniturile disponibile ale celor peste 300 de milioane de consumatori chinezi din clasa de mijloc.

China sărbătorește în fiecare an la 11 noiembrie, Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată și cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică combinată la Black Friday și Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri și această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra “1”, care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine’s Day. Burlacii chinezi obișnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-și căuta un partener sau o parteneră. Alți retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong și Taiwan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 7 = 1