Producătorul italian de produse de lux Gucci a beneficiat de un an mai bun decât se aștepta, cu o creștere de 5% a vânzărilor pentru ultimele trei luni ale anului 2015. Ascensiunea urmeaza doi ani de cădere a vânzărilor marcii italiene. Performanța îmbunătățită, care a ajutat la creșterea rezultatelor pentru întregul, este atribuită unui nou designer.
De-a lungul anului, profitul net în ansamblu al grupului francez Kering care vinde branduri de lux precum Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent şi Puma, a crescut cu aproape 32%, la 696 milioane de euro, comparativ cu 2014. Vânzările au crescut cu 4,6%. la 11,6 miliarde de euro.
Anul trecut, Gucci l-a numit pe Alessandro Michele ca noul director de creație și prima colecție complet proiectată de el a fost scoasă la vanzare în toamna anului trecut. Într-o declarație compania a anuntat o “nouă viziune creativă a brandului”, care a fost bine primită și a oferit “un nou impuls”.
Kering a raportat, de asemenea, alte salturi in vanzări. Vânzările Yves Saint Laurent au crescut cu 27,4% în ultimele trei luni ale anului, și Puma cu 11,7%.
“Gucci a venit cu un număr semnificativ de stiluri noi, care încep să întoarcă capete”, a declarat Luca Solca, analist Exane BNP Paribas.