Vermeer, un geniu izolat? O expoziție oganizată la Muzeul Luvru demontează acest mit

O expoziție care se va deschide în această săptămână la Muzeul parizian Luvru încearcă să demonteze mitul unui Vermeer genial care picta singur în universul tăcut al atelierului său, informează AFP.

“Vermeer ‘Sfinxul din Delft’ este o expresie pe care dorim să o demontăm”, explică Blaise Ducos, unul dintre curatorii expoziției, care se deschide miercuri în celebrul muzeu parizian până la data de 22 mai. Ulterior, expoziția va ajunge la Galeria Națională din Dublin (17 iunie—17 septembrie) și la Galeria Națională de Artă din Washington (22 octombrie — 21 ianuarie 2018).

Această caracterizare faimoasă, atribuită lui Théophile Thoré-Bürger, criticul de artă francez care l-a redescoperit pe Vermeer la sfâșitul secolului al XIX-lea, maschează realitatea unui artist conectat la lumea artistică a timpului său.

“Expoziția nu este o monografie, ea îl prezintă pe Vermeer (1632-1675) printre colegii, rivalii și adepții săi”, precizează Blaise Ducos, curatorul secțiunii de pictură flamandă și olandeză a muzeului Luvru.

Doisprezece lucrări ale artistului (o treime din numărul de picturi atribuite maestrului), printre care “Scrisoarea”, “Dantelăreasa”, “Geograful” sau “Lăptăreasa”, vor putea fi admirate în cadrul expoziției, care reunește în total 70 de picturi, semnate, alături de Vermeer, de artiști cunoscuți precum Gerard Dou, Gerard ter Borch, Jan Steen, Pieter de Hooch, Gabriel Metsu.

Expoziția “Vermeer et les maîtres de la peinture de genre” face parte dintr-un sezon al muzeului Luvru dedicat Secolului de Aur olandez, care găzduiește încă două expoziții, printre care una reunind 11 picturi de Rembrandt (“Chefs-d’oeuvre de la collection Leiden : le siecle de Rembrandt”, 22 februarie — 22 mai).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 3 = 12