Acum 10 ani nimeni nu auzise de brandul Lenovo. Apoi chinezii au pus mâna pe divizia de PC-uri de la IBM, care acum este marcă Motorola. Acum brandul Lenovo este în creștere la nivel mondial, ocupând locul 3 și pe piața de smartphone-uri, în spatele giganților Apple și Samsung.
Odată cu achiziționarea mărcii Motorola, cel mai mare furnizor de PC-uri din lume, Lenovo, ajunge pe locul 3 pe piața mondială de smartphoneuri. Lenovo și-a comercializat până acum produsele preponderent pe piața din China. Potrivit firmei de cercetări de piață, IDC, Lenovo se situa deja pe locul 5 în anul 2013 cu o cotă de piață de 4,5% și 45,5 milioane de unități vândute la nivel mondial. În acest an Lenovo dorește să aduce telefoanele sale și în alte regiuni ale lumii, printre care Europa de Vest.
În Europa și America Lenovo este mai puțin cunoscut ca și producător de smartphone-uri. Acum 10 ani Lenovo nu era mai mult decât un jucător de nișă pe piața dominată de marile concerne americane de PC-uri. Dintr-o singură lovitură, prin achiziționarea diviziei de PC-uri de la IBM în 2005 pentru 1,2 miliarde de dolari, s-a schimbat totul. Chinezii nu doar că au fost în stare să digere această achiziție uriașă dar cu o producție eficientă, un bun simț al deciziilor a mutat Lenovo în partea de sus a clasamentului mondial.
Dar, din nefericire, afacerile cu notebook-uri și calculatoare desktop sunt în scădere. Deși Lenovo înregistrează creșteri față de tendința pieței, viitorul stă în smartphoneuri. Viziunea aparține lui Yang Yuangqing, CEO-ul Lenovo, ce a oferit un interviu către Wall Street Journal după anunțarea preluării brandului Motorola.
În ciuda succesului pe piașa de dispozitive mobile, Lenovo este încă o companie bazată pe PC-uri. Peste jumătate din veniturile companiei au fost generate de vânzările de notebook-uri, iar 28% din vânzarea de computere desktop. Cota telefoanelor inteligente în veniturile firmei a fost de 15%.
http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/lenovo-der-chinesische-aufsteiger-12776917.html