Volkswagen anunta o noua marca numita MOIA

img_4204_0

Volkswagen anunta o noua marca numita MOIA cu care vrea sa lanseaze servicii de mobilitate in cat mai multe orase europene, la tarife apropiate de transportul in comun.

Volkswagen vrea sa devina unul dintre cei mai mari jucatori din piata serviciilor de mobilitate, iar pentru asta a anuntat o marca numita MOIA care va fi lansata in diverse orase europene. Ideea este de a oferi servicii de transport „on demand” in special cu vehicule de tip Transporter, insa la pretul biletelor de transport public. Grupul are un buget de cateva sute de milioane de euro si este in discutii cu autoritatile din 20 de orase europene, compania dorind sa intre doar unde municipalitatile aproba acst lucru.

MOIA va fi un brand distinct care insa va folosi flote de automobile de la celelalte marci ale grupului, primele planuri fiind de a lansa proiecte pilot de transport persoane in doua orase germane (Berlin si Hamburg). Daca reactiile vor fi pozitive, MOIA se va extinde in alte tari europene, in SUA si in China.

MOIA vine cu o abordare diferita fata de Uber. Se va lansa in orase in colaborare cu autoritatile si o solutie ar fi sa deserveasca rute pe care liniile de transport public nu mai exista sau ruleaza in pierdere. In plus, daca Uber are tarife apropiate de taxiuri, MOIA ar vrea sa vina cu tarife similare cu cele din transportul public. Uber este in multe orase in conflict cu autoritatile, Volkswagen vrea sa intre ca aliat cu acestea.

Flotele vor fi formate mai ales microbuze Volkswagen, insa MOIA vrea sa utilizeze in deceniul viitor vehicule electrice si, pe termen lung, masini autonome. Deocamdata grupul Volkswagen are foarte putine modele electrice, cat despre masinile autonome, nici nu se pune problema fiindca autoritatile nu le-au dat „verde” pe drumurile publice.

MOIA si-a propus sa vina cu servicii care sa adune in acelasi vehicul oameni care au drumuri similare intre serviciu si casa si care foloseau masina personala sau transportul in comun. Compania face referire a conceptul de „connected commuting” si spune ca daca oamenii sunt organizati, numarul de vehicule care parcurg distanta dintre punctul A si punctul B va scadea si traficul va fi mai suportabil.

Flotele operate de MOIA vor fi la inceput compuse din vehicule cu motor cu combustie interna, insa scopul este ca in cativa ani sa fie folosite vehicule electrice. In plus, serviciile furnizate de noua marca nu sunt gandite sa concureze in vreun fel transportul public, ci sa-l completeze unde este nevoie de mai mult.

Grupul german are ambitii mari cu MOIA, dorind ca aceasta sa ajunga in top trei furnizori mondiali de servicii de mobilitate in 2025.

Surse: Financial Times, Autocar

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

1 + 8 =