Chiar dacă tendința de la VW este clar în direcția electromobilității, motorul cu ardere internă echipat în prezent pe modelele Golf, Polo sau alte modele din gamă, trebuie să își câștige banii investiți. Iar acest lucru se va face, printre altele, printr-un nou motor diesel dezvoltat de la zero.
Deși scandalul diesel de la VW distruge nervii multor oameni, în ciuda tuturor așteptărilor concernul de la Wolfsburg apasă în continuare pe pedala de accelerație. Strategia concernului pentru SUV-uri se regăsește în modelul recent prezentat, T-Roc, un SUV pe structură de Golf. Vom vedea anul viitor și un model pe bază de Touareg, T-Cross, care se bazează pe platforma de la Polo.
Pentru toamnă este programată lansarea pe piață a celei de-a șasea generații de Polo. Pentru directorul de marcă de la VW, Herbert Diess, gama Polo este în clasa sa un „etalon pentru tehnologie”. Va exista pentru prima dată și o versiune pe gaz (CNG – Compressed Natural Gas). Compania nu renunță deocamdată nici la motorul diesel, în ciuda presiunilor exercitate recent. Este planificată și o versiune cu trei uși. Aceasta nu se merită însă, pentru că cererea este redusă.
Modelul compact Polo a crescut în dimensiuni față de precedesorii săi și este , la fel ca și Seat Ibiza, construit pe platforma A0 de la MQB. Va fi lansat la nivel mondial, iar Volkswagen planifică lucruri mari cu eforturi mici. În plus față de Pamplona, Spania, noul Polo va fi asamblat și la Uitenhage din Africa de Sud în versiune cu volan pe dreapta și în Brazilia, Rusia, China sau India în versiune europeană. Doar în China, Volkswagen a vândut anul trecut peste 200.000 de VW Polo, aproape la fel de multe ca și în Europa.