Vanzarile grupului Volkswagen au revenit pe crestere in luna ianuarie, in pofida scandalului emisiilor, care a afectat cota de piata a celui mai mare producator european, multumita datorita unei cereri extrem de solide venite din China.
Luna trecuta, livrarile grupului german pe plan global au urcat cu 3,7%, la 847.800 vehicule, camioane si motociclete, dupa ce in decembrie vanzarile au scazut cu 5,2%, contribuind la primul declin al vanzarilor anuale din 2002.
In ianuarie, brandul Volkswagen a inregistrat cel mai semnificativ avans lunar al vanzarilor pe piata chineza, iar la nivelul grupului VW cresterea a fost de 15,4%, depasind expansiunea de 1,8% inregistrata in Europa.
Cel mai semnificativ declin s-a inregistrat in Rusia si Brazilia, de 29,5% si, respectiv, 38,8%. Pe piata din SUA livrarile grupului Volkswagen au scazut luna trecuta cu 7%.
“Situatia din Rusia si Brazilia ramane tensionata, in timp ce China este pe crestere, iar tendinta din Europa este in general stabila”, a afirmat directorul general al Volkswagen, Matthias Muller.
Acesta si-a exprimat recent angajamentul de a pastra cele 12 branduri ale grupului german, sugerand ca producatorul auto are mijloacele financiare pentru a depasi scandalul emisiilor fara a vinde active.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.