Atunci când conducem o mașină, avem un obiectiv, un scop: trebuie să rămânem atenți, să nu intrăm în coliziuni, să optimizăm ruta pentru a obține cea mai rapidă și mai comfortabilă experiență. Dar ce se întîmplă atunci când mașinile autonome vor deveni ceva standard și nu ne vom mai implica în acest sarcini? Probabil că vom dori să folosim timpul într-un mod util, să lucrăm, să ne jucăm, relaxăm sau să evităm pur și simplu plictiseala inevitabilă care se instalează până la finalizarea călătoriei – iar cei de la Apple cred că acest lucruri vor fi posibile cu ajutorul realității virtuale.
Un patent publicat recent de cei de la Apple ne arată o imagine despre cum ar putea arăta viitorul și teoretizează faptul că realitatea virtuală va fi folosită nu doar pentru a combate plictiseala la volan, dar și pentru a elimina răul de mișcare prin eliminarea completă a ecranelor cum sunt cele de pe laptop sau smartphone și compensarea în mod activ pentru răul de mișcare.
Răul de mișcare este cauzat în mod normal de diferențele apărute între ceea ce vede utilizatorul și ceea ce simte acesta, ceva ce este binecunoscut entuziaștilor VR de la începuturile industriei. Mulți designeri de jocuri folosesc tehnici pentru a crea experiențe VR comfortabile, precum incinte de randare și filtre field-of-view pentru a limita senzația de mișcare în vederea periferică.
Patentul presupune utilizarea unui sistem VR cu cască care se conectează în elementele active de control ale unei mașini autonome, iar astfel utilizatorul ar putea avea un flux vizual proporțional cu mișcările fizice pe care le resimte. Pentru pasagerii care caută să muncească în mașină, patentul pune la dispoziție o ideea foarte ingenioasă: în timp ce poartă o cască VR, un ecran virtual ar putea oferi un punct solid de ancorare, eliminând astfel complet discomfortul pe care mulți oameni îl resimt atunci când se concentrează pe ecranul unui laptop sau smartphone, cum ar fi amețeli sau greață pentru perioade îndelungate. Stabilizarea ecranului poate fi făcută prin analizarea datelor de la senzorii mașinii, sistemele de control și sursele externe ale sistemului de pe cască.