Vrem nu vrem, o noua profesie, CDO va deveni indispensabila intr-o societate comerciala

fgr

Tot mai multe dintre cele mai mari companii din lume numesc manageri de operaţiuni digitale (CDO) care să supravegheze transformarea digitală a afacerilor lor. Primii CDO au fost numiţi acum patru ani şi de atunci numărul lor creşte accelerat. Dar chiar şi aşa, în prezent sub 6% dintre cele mai mari 1500 de companii din lume au numit un director de operaţiuni digitale, potrivit unui studiu al Strategy&, divizia de consultanţă strategică a PwC.

 
Ediţia 2015 a studiului Chief Digital Officer analizează cele mai mari 1500 de companii în funcţie de venituri, pentru a înţelege câte dintre acestea au numit deja un CDO, cine sunt aceşti manageri şi care este poziţia lor în ierarhia organizaţiilor. Studiul a fost realizat de Strategy&, divizia de consultanţă strategică a PwC.

În valoarea absolută, studiul Strategy a identificat 86 de directori de operaţiuni digitale la cele 1500 cele mai mari companii din lume. 31 dintre aceştia au fost numiţi doar în ultimul an, valoare care arată o creştere semnificativă a numărului companiilor de top care găsesc oportună angajarea unui lider responsabil de transformarea companiei într-o organizaţie de succes în era digitală.

„În ciuda avansului digitalizării în ultimii ani, majoritatea companiilor nu au dat unui singur manager responsabilitatea de a superviza toate eforturile lor digitale. În schimb, cele mai multe companii încearcă să gestioneze această transformare digitală la nivel funcţional, de unitate de business sau la nivelul fiecărui teritoriu în care operează”, spune Mircea Bozga, partener, liderul echipei de servicii de securitate cibernetică a companiei PwC România.

Dintre companiile care au numit un CDO, peste 80% au angajat un astfel de manager în ultimii patru ani, iar 40% dintre aceştia sunt membri ai boardului executiv.

Studiul arată că cei mai mulţi directori digitali de operaţiuni provin cel mai adesea din departamentul de marketing (în 34% dintre cazuri), din vânzări (în 17% dintre cazuri) şi IT (în 14% dintre cazuri).

„Poziţia de CDO este nouă şi relativ nedefinită, având un rol diferit de cel al directorilor de IT sau al directorilor de marketing. Funcţiei de CDO îi revine responsabilitatea de a ghida transformarea companiilor într-o epocă de schimbări profunde, generate de tehnologie, atât în relaţia cu partenerii, cât şi în operaţiunile interne”, spune Mircea Bozga, partener.

Profilul companiilor care au numit deja directori de operaţiuni digitale

13% dintre companiile orientate către consumatori, inclusiv de media şi divertisment, 11% dintre companiile din industria alimentară şi a băuturilor, şi 9% dintre companiile de bunuri de larg consum au numit deja un CDO, arată ediţia din 2015 a studiului Chief Digital Officer, realizat de Strategy&.

Companiile europene angajează pe postul de director de operaţiuni digitale într-un ritm mai alert decât cele din America, Asia, Orientul Mijlociu şi Africa.

Concret, 13% dintre companiile din Europa au angajat pe poziţia de director de operaţiuni digitale, faţă de 7% dintre companiile din America de Nord, 5% dintre companiile din America Latină şi de Sud, 3% dintre companiile din Asia-Pacific şi doar 2% dintre firmele din Orientul Mijlociu şi Africa, potrivit studiului Chief Digital Officer.

Mărimea companiei dictează urgenţa numirii unui lider de operaţiuni digitale

În jur de 8% dintre companiile cu peste 10.000 de salariaţi au angajat deja un director de operaţiuni digitale, faţă de maximum 3% dintre companiile care au cel mult 10.000 de angajaţi.

Strategy este o echipă globală de consultanţi de strategie, parte din reţeaua de companii a PwC.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 1 =