VW vrea să fie din nou lider mondial

Fostul director executiv de la VW, Winterkorn, a fost primul care a a vrut să facă din concernul Volkswagen liderul mondial pe piața de automobile. Acum noul șef, Matthias Müller, anunță că va îndeplini viziunea predecesorului său, dar folosindu-se de automobile electrice și nu cele diesel.

Nu sunt puțini experți din domeniu care acuză VW că nu aduce nimic nou pe piață, nu dă naștere la trenduri, schimbă gama de modele mult prea rar și nu ocupă la timp segmentele noi de pe piață. Astfel de greșeli de strategie se pot urmări în două exemple: Touran și Tiguan. Atât monovolumele de familie cât și SUV-urile compacte au sosit pe piață semnificativ mai târziu decât modelele concurenților. Nu se poate spune că acest aspect ar fi avut efecte semnificative asupra vânzărilor sau profitului. Din contră, ambele modele VW s-au vândut foarte bine și sunt lideri pe segmentul lor.

Critici similare se aud în prezent în jurul temei electromobilității. Volkswagen își lasă din nou mult timp pentru a dezvolta automobile electrice noi și se ajută pentru acest lucru de modelele Up și Golf. Dar concurența este deja cu un pas în față: BMW are în portofoliu de peste trei ani modelul i3 cu caroserie de carbon și chiar un model sport – i8. Smart oferă modelele sale în alternativă cu motoare electrice. Vehiculul urban de la Renault, Zoe, se clasează printre cele mai bune vehicule electrice ce se pot cumpăra din Germania.

Iar Nissan a câștigat recent titlul de “cel mai mare producător de vehicule electrice din lume”, titlu obținut în special cu ajutorul vânzărilor modelului Leaf. În anii ce urmează japonezii vor aduce pe piață a doua generație a automobilului compact. BMW anunță pentru sfârșitul anului 2017 un facelift pentru i3. Tesla vrea să facă senzație prin cel mai ieftin model al său de până acum, Tesla Model 3. Opel face de asemenea concurență VW cu modelul Ampera-e. Acest mic automobil de la Opel are o autonomie de 500 de kilometri, deci un nou standard în industrie, chiar dacă un astfel de automobil nu este deloc practic, cel puțin pentru șoselele germane.

http://www.n-tv.de/auto/VW-will-erneut-Weltmarktfuehrer-werden-article19858044.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× 6 = 54