Mărfuri care lipsesc, prețuri înregistrate greșit: la Wal-Mart în SUA aceste probleme urmează să devină de domeniul trecutuluii cu ajutorul roboților. Angajații vor fi astfel scăpați de sarcinile mai puțin plăcute, astfel încât se vor putea concentra pe clienți.
Lanțul american de supermarketuri, Wal-Mart, testează un sistem de roboți care ar trebui să reducă masiv presiunea de pe angajați, în special în privința inventarului. Într-un videoclip prezentat pe YouTube, concernul arată o mașinărie care rulează singură printre raioane și scanează produsele de pe rafturi.
Sistemul ar trebui să recunoască, printre altele, dacă produsele de pe rafturi sunt deteriorate, sau dacă au o descriere incorectă, precizează reprezentanții companiei. În același timp, în cazul unei supraoferte ar putea introduce automat promoții la aceste produse în comerțul online. Angajații vor avea astfel mai mult timp pentru a se ocupa de clienți.
Dispozitivele vor fi testate în anumite supermarketuri din SUA. Comercianții staționari se află sub presiunea exercitată de comercianții online, cum ar fi numărul unu mondial, Amazon. În SUA Wal-Mart simte acest lucru, fiind lider de piață și încearcă printre altele să contraatace prin proprile oferte online.
În același timp Amazon a mai ridicat un pilon în afacerile staționare, prin preluarea lanțului de alimente Whole Foods Market și experimentează în prezent cu tehnologii pentru supermarketuri complet automatizate, care să aibe nevoie doar de o mână de angajați pentru a funcționa.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Wal-Mart-nutzt-Roboter-fuer-die-Inventur-article20106350.html