Vânzările cresc, profitul operațional este peste așteptări. După tragerea liniei însă Yahoo înregistrează pierderi tot mai mari. De patru ani directorul executiv al concernului, Marissa Mayer, încearcă să producă o schimbare. Fără succes însă.
În ceea ce este posibil să fie ultimele cifre trimestriale ca și companie independentă, pionierul internet Yahoo prezintă din nou o pierdere semnificativă. Trimestrul trecut a existat un minus de 440 de milioane de dolari după o pierdere de 22 de milioane cu un an înainte, anunțul fiind făcut de companie printr-un purtător de cuvânt după închiderea piețelor bursiere. Declanșator al acestei pierderi a fost o amortizare în valoare de fix 480 de milioane de dolari a platformei de blogging, Tumblr.
Yahoo a cumpărat Tumblr în anul 2013 pentru fix un miliard de dolari. Planul directorului executiv Marissa Mayer a fost atunci de a atrage mai mulți utilizatori tineri. Deja la începutul anului Yahoo a pierdut 230 de milioane de dolari prin Tumblr, acum peste două treimi din prețul de achiziție s-a dus.
În cazul vânzărilor Yahoo a crescut cu cinci procente până la un total de 1,3 miliarde de dolari, depășind chiar și așteptările brokerilor. La fel s-a întâmplat și în cazul profitului operațional. Acțiunile au crescut ușor în comerțul post-bursier.
Dacă se scoate din cifra vânzărilor sumele care trebuiesc plătite către parteneri pentru că au făcut afaceri cu Yahoo, atunci rezultatul rămas este de doar 841 milioane de dolari. Ceea ce reprezintă un rezultat cu 20% mai redus decât în urmă cu un an. Printre acești parteneri se numără browser-ul Firefox, care în SUA integrează motorul de căutare Yahoo ca opțiune standard.
Fostă directoare la Google, Mayer nu a reușit, în cei patru ani de când a fost angajată să reformeze compania, să sporească semnificativ veniturile din publicitate. În același timp ea a subliniat că în domenii noi precum publicitate video și anunțuri pe dispozitive mobile vânzările au crescut cu peste un sfert la o jumătate de miliard de dolari.
În perspectiva vânzării aflate în desfășurare, acestea ar putea fi ultimele cifre trimestriale cu Yahoo ca și companie independentă. Conform rapoartelor din presă procesul de vânzare se desfășoară conform planului. Gigantul de telecomunicații și media, Verizon, este considerat a fi un candidat mai mult decât potrivit pentru achiziție. La prezentarea cifrelor trimestriale nu au existat nici un fel de informații în acest sens.
Yahoo a fost scoasă la vânzare după ce nu a fost suficient ca compania să își cedeze participația la platforma comercială chineză Alibaba către acționari, fără sarcini fiscale. Activitatea de bază va fi acum înstrăinată. Conform unor rapoarte din media, pentru afacerile web ale companiei există deja oferte în valoare de cinci miliarde de dolari sau chiar mai mult.