Pionierul mobilității electrice, Elon Musk, se laudă în continuare cu numărul enorm de pre-comenzi pentru noul său Model 3. Dar el s-a așteptat ca o parte dintre clienți să își retragă aceste rezervări fără caracter obligatoriu.
Pe lângă cifrele triumfale de creștere a vânzărilor și obiectivele-gigant legate de acestea, CEO-ul Tesla, Elon Musk, a dezvăluit o cifră diferită și mai puțin plină de farmec, cu ocazia prezentării celui mai recent bilanț trimestrial: numărul de stornări în cazul precomenzilor pentru Model 3. Musk s-a lăudat în ultimele luni cu peste 500.000 de precomenzi pentru noul automobil, pentru care livrările au început recent.
Musk ne dezvăluie acum că dintr-un total de 518.000 de precomenzi 63.000 au fost deja stornate. Criticii au avertizat de multe ori că este vorba doar despre rezervări fără caracter obligatoriu. În cazul unei stornări Tesla plătește suma de 1000 de euro (în SUA 1000 de dolari sau 1000 de lire în Marea Britanie) înapoi către client. În prezent există un număr de 455.000 de astfel de rezervări fără caracter obligatoriu, a declarat Musk analiștilor în cadrul unei conferințe telefonice.
Directorul Tesla nu crede că stornările vor deveni o problemă, în ciuda faptului că până acum au fost stornate fix doisprezece procente din totalul rezervărilor. Argumentul său este faptul că provocările ce apar în cazul unor obiective ambițioase de creștere nu depind doar de cerere, ci și de partea de producție. Anul trecut Tesla a livrat 84.000 de automobile. În anul 2018 cifra totală, luând în considerare toate modelele ar trebui să atingă 500.000, iar în 2020 un milion de unități.
Cererea este acolo, evident. Potrivit lui Musk, în prezent se mai adaugă 1800 de rezervări zilnic. Cine comandă astăzi un Model 3, se poate aștepta să îl primească cel mai devreme în a doua jumătate a anului 2018. Asta dacă Tesla va avea parte de succes cu liniile sale de producție de ultimă generație, care nu au fost testate niciodată în situații reale, care să funcționeze fără întreruperi mari și la o performanță cât mai ridicată. Mulți experți se îndoiesc că acest lucru este posibil. Dar dacă se va ajunge la întârzieri mari, atunci caracterul lipsit de obligativitate al rezervărilor ar putea deveni o problemă pentru Tesla. Pentru că, compania nu va putea împiedica în nici un fel clienții nemulțumiți să renunțe în masă la aceste rezervări.
http://www.n-tv.de/wirtschaft/Zehntausende-Tesla-Kunden-stornieren-Order-article19967136.html